Blogg är för attentionswhores?!


Jag vill börja med följande; Egentligen tycker jag att ha en blogg är rätt överskattat.
Och själva bloggandet är överlag rätt krävande. Sen kan man ju undra också vem
fan som vill läsa om mig och mitt liv?! Jag är väl helt enkelt inte en
attentionwhore
på det sättet.

Fika? Jag fikar visserligen varje dag på skolan och deras lilla halvkassa fik, där vi
elever får gratis fika. Och ja det gör jag endast för att det är gratis. Och för att jag
brukar alltid försova mig eller avsiktligt skippa frukosten som vi också får gratis
på skolan.

Kläder och mode har jag heller ingen direkt koll på. Jag ser i princip likadan ut sen
jag var 12 år och började skejta.Givetvis har jag inte samma kläder som då men
själva stilen är den samma.

Konst då?
Ptjaa, där har vi väl det enda förutom musik som jag någon sorts koll på.
Jag designar en hel del hemsidor och sådant dylikt och jag är musiker i form av sing
& songwriter
och jag rappar. Men från det till att bli en aktiv bloggare vet jag inte riktigt
vägen. Posta mina alster på en blogg när det finns andra sidor där jag kan få ut det
jag gör verkar, iaf för mig, ganska onödigt. Sen finns det bara en sak som jag håller
på med förutom dom två föregående, och det är att skriva manus och göra film. Och
mina manus kommer ni verkligen inte få läsa. Inte än iaf. Filmer kanske man kan
lägga upp? Näe, jag skiter nog i det.

Så vad ska jag egentligen blogga om som skulle vara intressant för den gemena
mannen eller kvinnan? Posta bilder på häftig konst? It's already been done. Lägga
upp egen musik och text? Nja, som sagt det har jag ett annat ställe för. Film och
manus? Kommer inte bli aktuellt än. Vänta nu... Jag kanske kan prata om film?!
Typ recensera film eller "trashtalk:a" film? Det hade kanske varit kul. Om inte annat
en skön programidé.

Näe det verkar inte finnas något speciellt intressant att skriva om. Varken om mig
själv eller om något annat här i världen. Mina tankar och värderingar behåller jag
nog för mig själv ett tag till. Kanske i framtiden finns det plats för dom också.

Men, men jag ska ge bloggandet ett ärligt försök och kanske blogga åtminstone
en gång i veckan eller något liknande om vad än som kommer upp i huvudet när
jag sätter mig framför datorn.

Tills vidare, tack för mig.

// m

Comments
Posted by: Lilla T

Det är väl klart att du ska skriva lite om dig själv också! Hur ska jag annars få veta något? ;) Är nog iofs en bra idé att ge mig lite filmtips eftersom det senaste jag såg var "Blades of glory" och inte minns om filmen var halvkass pga den flaska vin jag druckit eller om den var halvbra just pga vinet... Tipsa om filmer som påminner om "The boondock saints" den är en klar favorit. Lycka till med bloggen

2008-02-13 @ 00:46:44
Posted by: m

Hehe får se vad som postas i framtiden. Men en å annat filmtips kommer det säkert att bli ;)

2008-02-13 @ 00:53:00

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (Hidden)

URL/Blog:

Comment:

Trackback