"Dagens Outfit"-bloggare


Personligen tycker jag det är helt absurt. Ja, alltså detta ständiga
tjat om vad man har på sig varje dag. Topplistorna på dom mest
aktiva bloggarna invaderas av "dessa människor" som tycks bry
sig mer om kläderna
dom sätter på sig, än om barnen eller
slavarbetarna
som faktiskt gör dom. Personer som "flashar" med
sina föräldrars pengar och hänger på stureplans alla inneställen,
men lämnar inte ens en tanke åt dom lidande i länder som afrika
och asien. Personerna som tittar snett på uteliggare och talar mer
än gärna högt om hur illa dom tycker om dom så att dom kan höra.
Jag personligen
, kan inte låta bli att äcklas av personer som dessa
och deras otroligt ignoranta framtoning. Denna ignorans är på riktigt
värre än pesten. Kolera också för den delen. Vid närmare efftertanke
så kan man faktiskt jämföra dom två epidemierna med ignoransen
dessa människor visar.

Det här är min subjektiva tanke om "dessa människor";
Ni borde helt ärligt strunta i att köpa det kommande årens hetaste
modeprylar och kläder och lägga pengarna på en resa till ett utsatt
land och verkligen se vad kapitalismen gör mot andra människor.
Ni borde strippas nakna och slängas utan pengar och möjlighet till
hjälp på gatan
. Så ni åtminstone för en dag, känna hur det känns att
leva i förhållanden ni bara ser på tv:n. Ah juste, Förlåt. Förmodligen
går "top model" eller något annat kapitalistiskt skitprogram på tv
då, så ni ser antagligen inga program som tar upp sådant.

Okej, ingen är perfekt. Verkligen inte. Jag är absolut inte perfekt och
jag bloggar inte uteslutande om världens tragedier och orättvisor. Men
jag vill med gott samvete påstå att jag åtminstone nån gång, om inte
flera gånger om dagen uppmärksammar det och lämnar en eftertanke
åt problemen som finns
. Om jag nu gör det öppet eller så för mig själv.

En fråga jag ställer ofta för mig själv och till andra är om det verkligen är
intressant att läsa om sånt som jag nämnt ovan. Dvs. "dagens outfit" och
hela den svängen. Ett svar jag ofta får både av mig och av andra är nej.

Då kan jag inte låta bli att fråga; Varför i hela friden fortsätter folk läsa
deras bloggar och därmed göra deras röster hörda?
Det kan mer eller
mindre liknas med en lepra-sjuk person. Det ser skitäckligt ut och ens
mage vänds ut och in, men det är inte så att man kan sluta titta för det.
"Toppbloggarna" borde enligt mig handla om något mer vettigt.

En annan rolig grej. Jag läser ofta kommentarer dessa "toppbloggare"
får och jag ser hela tiden folk som klankar ner på dom och så går man
in på deras bloggar och ser samma skit som dom precis har klankat
ner på. Lite skrattretande faktiskt. Har inte folk mer karaktär än så?

Aja, jag vill inte hänga ut någon speciell eller så och ni är välkomna att
kommentera
vad jag har skrivit. Eller rättare sagt jag uppmanar er
läsare att kommentera det jag skrivit för jag är mer än sugen på att höra
era tankar kring ämnet.


Tills vidare, blogga med eftertanke!

// m

Comments
Posted by: Lilla T

Rätta takter Mikael! Lite mer medmänsklighet i världen skulle ju inte sitta fel. Sedan är ju frågan om fattigdom/barnarbete en väldigt öm och komplicerad punkt. Men visst, med gemensamma krafter och lite god vilja skulle vi kunna leva i en mycket vackrare värld. Men har du verkligen hört folk tala högt om att det är ÄCKLIGT med uteliggare?!? Det låter ju helt sjukt att någon skulle säga något sådant! Vem väljer liksom att vara uteliggare? Nu blir jag riktigt förbannad! Hur kan folk med?! Jag gillar inte våld men ibland vill jag bara nita folk som visar en sådan total brist på humanitet. Angående allt mode så känns det ju lite överdrivet men om folk har så dåligt självförtroende att de måste hålla sig uppdaterade så kan man väl nästan se det som en sorts terapi som gynnar världshandeln =P Puss

2008-02-21 @ 11:53:11
Posted by: cee

jag ska vara ärlig; jag dissar gärna såna bloggar, men jag ÄLSKAR inspirationen man får. Jag har blivit lite köpkåt, hehe :P

2008-02-21 @ 20:10:23
Posted by: m

Hehe men sen är du ju också mode-intresserad baby :> och det är helt okej för du är -medveten- vilket många andra inte är tyvärr :/

2008-02-21 @ 20:14:30
URL: http://apjaevel.blogg.se

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (Hidden)

URL/Blog:

Comment:

Trackback